Translate

dimecres, 28 de novembre del 2012

Santuari de la Mare de Deu de Cabrera

Avui, pujarem un cim on sembla com si anéssim a tocar el cel, encara que té 1297 m des d'allà podem gaudir d'espectaculars vistes del seu entorn, ja que és una talaia que puja entre Osona i la Garrotxa, comencem doncs la nostra excursioneta que podem fer gaire bé tota amb el cotxe menys el tros final que és té que fer a peu.

Cabrera
   Partim des de Santa M del Corco direcció a Cantonigròs, abans d'arribar, trobem un trencall a l'esquerra (indicat) que ens portarà fins al lloc, comencem a endinsar-nos cap a la vall de Sau.

Font de Cabrera
   Pel camí, a la dreta ens trobarem amb la font de Cabrera, un bon lloc per esmorzar.

Prat de Sant Julià
   Reprenem camí i més endavant arribem al pla de sant Julià on a la dreta del camí trobem l'església romànica del s. XI de sant Julià de Cabrera, modificada després dels terratrèmols de l'any 1428, però encara es conserven els dos absis de l'obra original.

Sant Julià de Cabrera
   Al costat mateix de l'església hi ha un restaurant on podem dinar després si així ho decidim.
   Des de el prat de sant Julià mirant cap a l'església, gaudim d'una vista panoràmica de tot el que és la serralada de Cabrera.

Vista de la serra de Cabrera
   Fet un vol per aquest entorn tornem a agafar el cotxe i cap amunt (si és que no volem seguir a peu, des de ací surt el camí de pujada al cim), a l'entrar a la boscúria, el camí es divideix amb dos, seguim el de la dreta sense deixar-lo, passant per prats i boscos de faig arribarem a un punt on hi ha una forta pujada, seguim a poc a poc i a dalt arribem al coll de Cabrera o del Bram on trobem un petit aparcament per una dotzena de cotxes, ací el deixem per continuar a peu. Esperant no equivocar-me les coordinades pel GPS de l'aparcament son: N-42º 04' 23.4''  E-2º 24' 35.2''.

Pujant per les escales (canto Osona)
Vista del campanar pujant per el corriol (canto Garrotxa)

Des de ací tenim dues opcions:
   Seguir pel camí de les escales salvant de cop un desnivell d'uns 400 m per on gaudirem d'unes vistes fascinants ...
... o continuar pel corriol que puja pel cantó de la Garrotxa fent siga sagues fins a arribar a dalt, la decisió és vostre, a mi m'agrada més el cantó d'Osona per les vistes.
   Un pic som dalt, per la banda de les escales gaudim d'aquesta vista de tot el monestir:

Monestir de Cabrera (cara sud)
... i a l'arribar per l'altre cantó, ens plantem a la mateixa entrada:

Façana i rectoria
   Podem entrar-hi i gaudir del seu interior envoltat de història:
El santuari de la Mare de Déu de Cabrera pertany a l'església del Castell de Cabrera, coneguda ja des del 1144, enderrocada també pel terratrèmol del 1428, el santuari actual fou aixecat entre el 1611 i el 1641, el campanar és posterior i la casa dels ermitans fou refeta també el s. XVII, ampliada posterior-ment el 1783. La imatge de marbre del s. XIII fou destruïda en la guerra de 1936, ara hi ha una reproducció també de marbre.

Interior del Santuari
   Sortim de l'ermita i veiem que a la casa dels ermitans actualment hi fan menjars, diuen que un bon arròs de muntanya, amanides i brasa, també pot ser una opció per dinar si no portem res, pro axó no s'acaba ací ...

... seguim pel pla de Cabrera cap al cim gaudint des del seu mirador de fantàstiques vistes com aquesta de Bellmunt amb el Pedraforca al fons:

... passant per l'estret camí entre dos besants, la d'Osona i la de la Vall d'en Bas (Garrotxa).

Besant de la Garrotxa

Besant d'Osona

...  per acabar d'assolir el cim sota la nostra senyera, signant en la llibreta que hi ha en el cim i apreciant les grans vistes que hi ha des d'ací, Montseny, Canigó, i moltes altres.

Cim del Collsacabra
   Continuem el camí passant per una mini via ferrata i endinsant-se en un petit bosc que hi ha en la mateixa cresta de la muntanya fins a arribar a la font de l'Osca que es troba al final de la nostra excursió.

Font de l'Osca

D'aquesta manera ja podem dir que hem visitat bé el Santuari de la Mare de Déu de Cabrera, entrada la tarda ens disposarem a baixar, ja que és millor que la pista la fem amb claror de dia.

Vista de Cabrera des de Cantonigròs
Les fotografies del damunt han esta preses el 21/05/2011 i el 15/09/2012.

Passats quatre anys hi he tornat a pujar i res ha canviat, segueix sent igual de meravellós que sempre, si no veieu el curt que vaig fer el 03/12/2016:

1. Cabrera sempre m'ha agradat molt. La darrera vegada que hi vaig pujar vaig fer-ho en bici (excepte el tros de les escales :)). Quan erem al peu del cingle la boira va cobrir-ho tot. Tot i així, vàrem pujar a dalt. I sorpresa, la boira va desaparèixer i l'espectacle va ser increïble.
    Recomano aquest recorregut que diu en Josep per fer-lo a peu. No té desperdici. Un lloc increïble.
    Gràcies Josep.

1. Ramon, segur que deuria ser un espectacle maravellos, jo vaig gaudir d'una cosa semblant fa molts anys i m'agradaria tornar a sentir i viure un altre vegada aixo, sembla com si estiguessis caminant per sobra els nuvols, es fantastic.

2. Hola! Som d'un esplai i ens agradaria fer l'excurció de cantonigrós al santuari de cabrera. Hi han punts d'aigua pel camí? I alguna esplanada?

1. Punts d'aigua no en conec cap passat dels dos que esmeno, millor anar preparats, a dalt hi ha un restaurant (didsabtes i diumenges), esplanades tant les trobareu a baix com a dalt, jo amb faria l'entrepa a dalt contemplant les vistes. Que tingueu bona sortida.

3. Bon dia,
    Moltes felicitats pel reportatge, les fotos i l'explicació. T'enllaço, si et sembla bé, amb el meu blog on anomeno l'excursió.
    Moltes gràcies!
    Fina

1. Hola Fina, es un goig saber que pots fer servir el meu bloc per les teves tasques. Una abraçada.