Translate

dilluns, 15 d’octubre del 2012

Salt del Moli a la Vall de la Llosa (Viliella)

   Sortim des d'on sortim, anirem direcció a la Cerdanya, al poble de Martinet, si venim de Puigcerdà, just a la sortida de Martinet, a la dreta, trobarem la carretera que va cap a Lles, la seguim, passem Lles i ens dirigim cap a un petit poble Cerdà dit Viliella.

Viliella
    Aquest poble és un dels més alts de la Cerdanya, amb una alçada de 1560 m. és un magnífic baluard per veure la serralada del Cadi des del bell mig de la Vall de la Llosa, la seva església està consagrada a sant. Sebastià.

Viliella
   Deixem el cotxe per seguir a peu o continuem amb ell per aquesta pista que veieu a la foto direcció a Can Jan de la Llosa, tot admirant el paisatge que ens brinda aquesta vall.

Vista de la Vall de la Llosa
    Abans d'arribar a Can Jan, passats uns 1500 m. del poble trobarem un corriol a la dreta, just al punt GPS: N-42º 25' 45.9'' E-1º 42' 00.3'' (allà si que hem de deixar el cotxe i anar a peu) que ens baixarà fins al riu de la Llosa, on trobarem al seu costat el vell moli que data del s. XVIII on antigament si molien cereals.

Molí del s. XVIII
   Des del riu, a la dreta del molí podrem veure el salvatge salt d'aigua que donava força al molí per poder moldre tot el que l'he posessin, l'aigua baixa amb una força descomunal.

Pont sobre el riu de la Llosa
   Pel pont de fusta podem anar travessant el riu per anar prenent vistes del salt i dels meravellosos paratges que ens envolten, us deixo amb dues vistes del salt, el demès és millor que hi aneu per viure-ho, i dic viure-ho i no veureu, ja que és molt diferent, jo per exemple vaig viure aquell dia com passaven per sobre meu tot un ramat de voltors, però no els vaig poder fotografiar a causa dels arbres, però ho vaig viure i aquesta vivència és la que me'n vaig endur dins meu.

Salt del Molí


Salt del Molí (des de el pont)

Les fotografies del damunt han estat preses el 08/05/2011

4 comentaris:

  1. Hola Josep,
    M'encant l'ho de viure-ho, tens molta raó.
    El lloc és preciós.

    ResponElimina
  2. Un lloc precios molt bones fotos al menys i baixa aigua aquell liquit que fa uns anys es veia a tot arreu una abraçada i salut !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinto, la foto es del 10/12, ara no se com deu d'estar, esperem que vinguin pluges, si no malament. Una abraçada i salut.

      Elimina