Translate

dissabte, 8 de desembre del 2012

La Foradada de Cantonigros

Ens trobem a Cantonigròs, just sota el camp de futbol on hem deixat el cotxe i gaudim d'aquesta vista del Pedraforca i els Pirineus nevats, pels que teniu GPS les coordinades són: N-42º 02' 28.6''  E-2º 24' 35.2''.

Vistes dels Pirineus des de el camp de futbol de Cantonigròs
    D'ací, emprendrem camí cap al nostre destí d'avui: La Foradada, es troba dins el curs de la riera de les Gorgues, un dels afluents del riu Ter que desembossa a l'embasament de Sau. De sota mateix del camp de futbol, surt un ample camí que de mica en mica va prenen cada vegada mes inclinació cap avall, l'anem seguint fins a trobar a la dreta un corriol amb baixada més pronunciada en el que hi trobem un petit indicador de ferro que posa: La Foradada, l'agafem i seguim enfonsant-se avall, trobarem unes baranes de protecció en les que ens hi podrem arrepenjar per ajudar-nos, si fa poc que ha plogut el terra és fangós i relliscós, compte amb les caigudes, al cap de poc, ja sentim més forta la caiguda de l'aigua, passats uns 15 minuts més o menys ens la trobem al davant, no és meravellós

La Foradada
   Un pic davant, si travessem el rierol que surt d'aquest impressionant gorg i agafem un corriol que dóna la volta a la pedra arribarem dins mateix de la foradada, on podrem admirar el salt des d'un altra perspectiva.

Salt des de la Foradada
Gorga desde el darrera del salt

Si som una mica atrevits, podem arribar darrere mateix del salt, però compte, el terra es relliscós i si no és va ben calçat val mes no fer l'indi.
   Un pic vist ja només ens cal tornar davant del salt i agafar el camí de tornada o quedant-se al seu davant i fer un entrapa per dinar admirant la magnificència que ens brinda la natura.

Salt de la Foradada de Cantnigròs

Les fotografies del damunt han sigut preses entre el març i l'abril del 2010

L'any 2018, després d'unes fortes pluges del mes de Maig, vàrem tornar a anar a aquest meravellós paratge, malgrat que la llum no era gaire adient vaig fer un parell de fotos:

La Foradada de Cantonigròs.

1. Hola Josep. Molt bon reportatge i molt ben indicat el camí per arribar-hi.

1. Gracies Ramon. No et perdis l'espectacle de les gorgues de l'Estiula o torrent de la cabana de Campdevanol, es digne de veure, jo tinc ganes de publicar-lo pero encara amb falta material grafic per completar-lo, si pots anar-hi quan esta glaçat es per disfrutar, jo hi vaig estar el febrer passat, era una odisea fantastica, pero malauradament no vaig poguer arribar fins al sal del Colomer grant per que la dona va caure i va rebre un fort cop al cap, acabarem a l'hospital de Campdevanol, es a dir que si hi vas comte amb les relliscades, pero ves-hi ho passaras pipa.

2. Josep, aquesta del torrent de la cabana em fa molta peça. El que passa és que a cada gorga m'hi solo passar més d'una hora ... i n'hi ha moltes :)) Bromes apart, aquesta suggerència de quan està glaçat m'agrada molt. Com a compensació, també quan està glçat, et recomano el Salt del Roure a Joanetes.