Translate

dissabte, 2 de juliol del 2016

De cala Estreta a la cala dels Canyers (Palamós)

Illes Formigues
    Farem un tros de camí de ronda pels penya-segats de la nostra costa catalana, un altre tram pel terme de Palamós.
Planell de situació
   Per arribar-hi, sortirem de la C-31 que va de Vidreres a Palafrugell en la sortida núm. 328, com si anéssim a la Platja del Castell, però un xic abans d'arribar a l'aparcament que hi ha darrere la platja hem d'agafar un trencall que ens surt per l'esquerra direcció a Cap Roig (Calella de Palafrugell) pel camí que en diuen "la ruta dels xalets", a vegades a l'estiu es tanca a causa del perill d'incendis (en l'actualitat hi ha una barrera de fusta aixecada), seguim per aquesta pista fins a arribar a l'indicador (es troba a la dreta) de "Cala Estreta" on a l'esquerra del camí hi ha lloc per deixar uns quants cotxes, cal tenir cura de no envair el camí, ja que en cas d'emergència ha de romandre lliure i ens podria caure una multa amb tota la raó, de tota manera us deixo les coordinades pel GPS, són: N - 41º 52' 00.2''   E - 3º 10' 15.6''.

Planell de la passejada

Amb el vehicle ben estacionat ja podrem començar la nostra petita excursioneta, a la dreta del camí, al costat del rètol surt tot recte un estret corriol entre-mig de dos tancats, direcció a la cala que visitarem primer, en arribar enfront del penya-segat aquest es divideix en dos, primer ens dirigirem cap a l'esquerra per visitar la cala Estreta que es troba allà mateix, baixem cap a la platja on primer trobem una petita edificació de pescadors a

Cala Estreta
l'estil de les que abans vàrem veure a la cala de s'Alguer amb sostre de volta catalana que servien per endreçar els estris de pesca i ara pot ser que per fer barbacoes, però bé, la platja és força tranquil·la de ben segur que influeix l'accés

restringit que hi ha, des de les roques podem observar les illes Formigues que pràcticament les tenim davant mateix, visualitzant el seu far sense cap esforç.

Illes Formigues vistes des de les roques de cala Estreta
    Fem un vol i tornem per on hem vingut fins a arribar a la cruïlla de corriols que hi ha a peu de penya-segat, un cap a on tenim el cotxe i l'altre cap a seguir el camí de ronda, abans de continuar cal dir que el primer tram no és aconsellable per a les persones que tenen vertigen, fins a arribar a cala Corbs el corriol és estret i sense baranes, almenys per al moment,

Roques de cala Estreta i al fons les illes Formigues des de el camí de retorn
pro pel qui hi pot passar és tot un espectacle, hi ha trossos en què el corriol fa només dos o tres pams d'amplada, altres passeres amb un parell de taulons, és a dir que atenció en fer el ximple, per menys d'un ral ets baix del Barranc.

Vistes al començar el camí
   Al cap de poca estona ja prenem el bon camí, estem entrant a cala dels Corbs on al costat del corriol surten unes escales per anar a la petita platgeta que hi ha a baix, podríem dir que mig verge.

Cala dels Corbs (a la dreta la Punta dels Canyers)
   Continuant pel camí, després de vorejar la cala, arribarem a la Punta dels Canyers, on si ens desviem a l'esquerra per un altre corriol, arribarem a la mateixa punta on hi ha un esplèndid mirador que no ens hem de perdre des d'on gaudirem

Mirador de la Punta dels Canyers
 de magnífiques vistes de la Cala dels Corbs i de bona part de la costa.

Cala dels Corbs des de el mirador de la Punta dels Canyers
   Reposats i satisfets dels paisatges que hem gaudit continuem la marxa ara ja per un camí força segur i endreçat fins a arribar a la cala dels Canyers que ens quedarà a l'esquerra, és una platgeta força minsa pro acollidora i bonica on trobem

Cala dels Canyers

un parell d'edificacions, ja només ens queda que seguir el nostre camí fins a la pista que tombant cap a la dreta ens portarà cap al cotxe finalitzant aquest petit recorregut per fer gana de dinar, o berenar, com vulgueu.

Les fotografies del damunt han estat fetes els dies: 07/03/2015 i 13/02/2016

1. Molt guapes les fotos be el lloc una pasada salutacions i SALUT !!!

1. Si Cinto es un llogaret força bonic, dona gust passejar per la costa al hivern. Salut.

2. Molt bon reportatge, les fotos són molt xules com sempre i què bonica és la Costa Brava. Per cert, m'ecanten les que et fa la teva dona en plena feina.
    Una abraçada,

1. Gracies Marta, ja l'hi diré a la dona, la veritat es que no tira gens malament, desde que es va comprar la cambra tinc un femer de fotos on surto jo, pro també en publico de fetes d'ella en les que no surto. Una abraçada i endavant.